Activision en Tencent maken vandaag bekend dat Call of Duty: Mobile nu overal waar Google Play en de App Store worden ondersteund verkrijgbaar is, met uitzondering van China, Vietnam en België. Call of Duty: Mobile is ontwikkeld door TiMi Studios, de award winnende studio van Tencent Games, en uitgegeven door Activision. Call of Duty: Mobile is de free-to-play, first-person action-ervaring voor mobile. Voor de eerste keer kunnen spelers op dit platform genieten van de vele maps, competitieve modi, iconische personages en kenmerkende wapens uit de hele franchise, inclusief die van Modern Warfare en Black Ops.

Call of Duty: Mobile biedt naast toegang tot head-to-head competitieve multiplayer modi ook een gloednieuwe Battle Royale-ervaring met welbekende locaties en land-, zee- en luchtvoertuigen.

“De lancering van Call of Duty: Mobile vertegenwoordigt voor ons een baanbrekend moment, waarop we één van de meest succesvolle entertainment franchises uit de geschiedenis naar het grootste platform ter wereld brengen,” zei Bobby Kotick, CEO of Activision Blizzard. “Deze triple-A, free to play-ervaring komt nu voor een heel nieuw publiek beschikbaar.”

“De release van vandaag is een feest voor de wereldwijde Call of Duty community. We vinden het geweldig om de Call of Duty ervaring op een hele nieuwe manier met fans te delen,” aldus Rob Kostich, president-directeur van Activision. “Ik feliciteer het ontwikkelteam van TiMi Studios en onze teams die hebben samengewerkt om deze game tot leven te wekken. De community heeft heel wat om naar uit te kijken, want Call of Duty: Mobile zal steeds groter groeien. Dit is nog maar het begin. Er zit nog veel meer aan te komen.”

Volgend op de release van vandaag, wordt later aanvullende gratis content voor Call of Duty: Mobile uitgebracht met nieuwe seizoens-updates, game-modi, aanpassingsopties, items en veel meer. Om de lancering van Call of Duty: Mobile te vieren verschijnt het eerste wereldwijde community-evenement, getiteld “Lighting up the World”. Naarmate er meer spelers komen worden beloningen gratis beschikbaar voor alle fans, waaronder nieuwe camo’s voor diverse in-game items. Spelers kunnen de wereldwijde vooruitgang voor het ontgrendelen van deze items volgen in de in-app Events-sectie.

“Vanaf het begin is het ons doel geweest om een nieuwe standaard neer te zetten voor mobiele-multiplayer actie-games, door het combineren van de kenmerkende gameplay, content en presentatie van Call of Duty en kennis op het gebied van live-service. Onze samenwerking met TiMi Studios heeft geleid tot een ervaring die fans van het genre op verfrissende nieuwe manieren laat strijden en zowel oude als nieuwe fans heel wat te bieden heeft,” zei  Chris Plummer, VP, Mobile bij Activision. “Tijdens onze focustesten en regionale testen, waren de reacties van fans overweldigend enthousiast. Veel verfijningen en toegevoegde details zijn direct op feedback van spelers gebaseerd. Vandaag beginnen we met een robuust aantal multiplayer-modi, onze originele Battle Royale-ervaring en diverse evenementen, maar er is nog veel meer content onderweg. De lancering is nog maar het begin.”

“Activision is een geweldige partner geweest en heeft TiMi Studios geholpen om een unieke AAA-action-ervaring mogelijk te maken op mobile,” zei Leo Yao, general manager van TiMi J3 Studio, director van Call of Duty: Mobile. “Voor het eerst leveren TiMi Studios en Activision  een game die het beste uit de werelden van Modern Warfare en Black Ops naar fans brengt en we kijken ernaar uit om nog meer nieuwe en spannende content naar spelers te brengen.”