Vandaag heeft Electronic Arts Inc (NASDAQ: EA) bekendgemaakt dat het, in samenwerking met Microsoft en bol.com, een uniek elfdaags launch event organiseert in de Kalverstraat te Amsterdam, onder de naam FIFA 17 Xperience.

Van 22 september tot en met 2 oktober zal de Store for Brands op de Kalverstraat 101 in Amsterdam omgetoverd worden tot een walhalla voor voetbalgameliefhebbers. Een heuse spelerstunnel, een sfeervolle kleedkamer en een voetbaltribune gebaseerd op ‘The Journey’, de nieuwe verhaallijn uit EA SPORTS FIFA 17, dragen bij aan de ultieme voetbalbeleving.

Elfdaags launch event met themadagen, livestreams en special guests
De elf dagen zullen geheel in het teken staan van de release van FIFA 17, waarbij naast de game ook plaats is voor livestreams, meet and greets, toernooien en FIFA 17-masterclasses. Bezoekers kunnen plaatsnemen op de voetbaltribunes waar ze kunnen kijken naar FIFA 17-wedstrijden tussen voetballers, BN’ers en vloggers.

Het volledige programma wordt bekendgemaakt via de officiële FIFA 17 Xperience Facebook-eventpagina. Bezoekers van de FIFA 17 Xperience maken kans op unieke prijzen.

FIFA 17 ligt vanaf donderdag 29 september officieel in de winkel, maar is al een volle week voor release speelbaar in de FIFA 17 Xperience op de nieuwe Xbox One S-console!

Vanaf 22 september is ook de Xbox One S FIFA 17-bundel verkrijgbaar, waarop FIFA 17 al zeven dagen voor de release van de game speelbaar is. De nieuwe Xbox One S-console is 40% kleiner, heeft 4k Ultra HD-video, High Dynamic Range, een verbeterde controller en een 500GB harddisk. Met een maand EA Access krijg je toegang tot een groeiende collectie van EA’s beste games.

Daarnaast kunnen bezoekers van de FIFA 17 Xperience de game bestellen tijdens het event, en ontvangen daarbij een goodiebag (zolang de voorraad strekt). De game wordt dan op de dag van release thuisbezorgd. Dit wordt mede mogelijk gemaakt door bol.com.

Meer informatie en het volledige programma worden binnenkort bekendgemaakt op facebook.com/fifabenelux.