Neocore Games – Warhammer 40k- Inquisitor Martyr

Neocore Games beschrijft Warhammer 40,000: Inquisitor – Martyr als een “hardnekkige sandbox actie-RPG” en legt uit dat de spelers in de single-player campaign, zich in een grimmige en geheime oorlog tussen de sterren, als de agenten van de immer waakzame Inquisitie zullen vinden. Neocore Games belooft ook dat het verhaal, omdat het zich een in een kolossale sandbox bevindt, zich continu zal blijven ontwikkelen en dit zal lijden tot jaren van constante entertainment, geleidelijke ontwikkeling en een continue stroom van content die de actie-RPG gameplay verrijkt.

“Er is een reden waarom we de wereld van Warhammer 40,000 gekozen: het is intens, bruut en gigantisch groot – een perfect materiaal voor een actie RPG,” zei producer Zoltán Pozsonyi in een verklaring. “We doen ons best om een game van hoge kwalitiet uit te brengen in samenwerking met Games Workshop. We waarderen onze fans enorm, dus we geven veel om het spel en daarmee ook om wat er in de community leeft. ” Het Warhammer 40k- Inquisitor Martyr universum bevindt zich in 41e millenium, waarin er een gigantisch strijd wordt gevochten tussen het Interstellar empire en Chaos.


De hongaarse studio NeocoreGames, welke is opgericht in 2005, heeft een aantal andere RPG’s, zoals bijvoorbeeld Koning Arthur en The Incredible Adventures of Van Helsing, ontwikkeld. Er is nog niet heel veel te melden over de game, omdat het nog in een pre-alpha fase bevindt en het gevolg hiervan is dat de releasedate pas in 2016 voor PC, Mac, Xbox One en PlayStation 4 zal zijn.

Neocore Games vertelde ook dat er in de toekomst eigen schuilplaatsen komen, die je moeten verdedigen, want ook andere inquisitors kunnen jou aanvallen. Dit zal niet al te snel gebeuren in de single player campaign maar wel in de sandbox game, waar tot 4 man tegelijkertijd samen kan spelen. Ook vertelde ze dat ze bezig zijn met het ontwikkelen van schepen voor de inquisitors waarmee je tussen de verschillende sterren kan reizen.

Doordat er in het Warhammer universum meerdere facties zijn. Worden ook alle quests die je doet, uiteindelijk beinvloed door je keuzes. Hoe meer je van een factie bevecht en verslaat hoe meer quests van de andere facties er zich zullen openen.

Zelf heb ik een level van deze super gave pre alpha-Build mogen spelen. Je speelt als een Inquisitor, wat een krachtige warmachine kan zijn of juist een spion. Alle Inquisitor zijn special forces van het Interstellar empire. Zo zul je dus uiteindelijk kunnen kiezen tussen meerdere soorten inquisitors. Nu speelde ik als een ranged/melee class, wat uiteindelijk waarschijnlijk de tank van de Inquisitors zal zijn. Het is een top down Hack&Slash, role-playing game, wat in een futuristische medi-evil setting zich plaats vindt.

De graphics zijn super mooi. Er is diep nagedacht over futuristische wapens en monsters maar toch met een omgeving die meer medi-evil is dan futuristisch. Zoals grote kapellen met grote standbeelden, gecombineerd met ijzeren ramps en liften waarmee je andere verdiepingen kan bereiken. Zo kan ook de gehele omgeving kapot. Ook als je uit de ramen kijkt zal je bijvoorbeeld de maan en meerdere planeten kunnen zien.

Naast de graphics vindt ik het point en click combat systeem wat moeilijk om het te besturen. Maar toen ik toch probeerde te bewegen met mijn W,A,S,D kwam ik er achter dat ik op die manier ook kon bewegen. Dit geeft wel weer pluspunten want zo ben ik als speler toch meer mobiel. Helaas moet je nog steeds wijzen met je muis waar je wil schieten en gaan niet alle kogels of slagen met wapens waar ze heen moeten.

De AI in de game is slim en maakt gebruik van de omgeving. Zo kunnen ze bijvoorbeeld schuilen achter muurtjes, hekken of zelfs achter de gigantisch standbeelden. Ook werkend ze vaak samen door in een grote groep, jou als Inquisitor zo van alle kanten aan te vallen. Wat ik ook erg tof vond is dat je bij bazen bepaalde lichaamsdelen los kan aanvallen, waardoor je bij bepaalde bazen hun special ability kan uitschakelen en het vechten tegen deze baas kan vergemakkelijken.

Warface

Warface is een first-person shooter ontwikkeld door Crytek Kiev. Het spel is free-to-play en wordt aangedreven door CryENGINE 3. Sinds 21 oktober 2013, is Warface is in Closed Beta en is nu open voor het publiek.

Warface geeft het publiek een uitgebreid universum waarin Player vs enemy (PvE) en Player vs Player (PvP) gespeeld kan worden. Er zijn veel single player maar ook Co-op missies aanwezig waarin de speler met behulp van de vele soorten wapens en klassen, tegen Blackwood forces moet vechten. Zo kan je kiezen om als rifleman(medium range dps), als Engineer(mobiel en werkt met SMG’s), als Medic(short range, shotgun en kan healen) of als Sniper(long range, single shot death) door de levels of in de PvP mode te spelen. Dagelijks worden er nieuwe PvE missies ontwikkeld zodat de spelers toch bezig blijven.

In hall 7 heb ik dit spel ook even mogen spelen. Ik ging als Sniper class de match in. Zelf speel ik absoluut nooit sniper omdat ik daar gewoon weg het geduld niet voor heb. Maar deze game heeft het echt heel makkelijk gemaakt. Het is single shot raak –> dood. Mij lijkt het dus echt te gemakkelijk. Ook vond ik dat de map waarin ik speelde er veel te klein voor en vond ik ook de opbouw van de map niet echt gebruikelijk voor een FPS.

De graphics waren ook niet echt heel speciaal. Ik persoonlijk vond de game ook heel erg lijken op de eerder versie van Battlefield en Counter-strike. Ook had ik niet echt heel veel uitleg gekregen en werd je eigenlijk gewoon weg in een match gegooid en succes maar. Ik had er iets meer van verwacht.

Arena of Fate

Arena of Fate beschikt over bepaalde mechanieken welke gebruikelijk zijn in het MOBA genre:
• Er zijn twee teams
• vijf spelers in elk team
• Er wordt gevochten om controle over de kaart
• De banen hebben een reeks torens die vernietigd moet worden
• Er zijn golven van AI-gestuurde minions. die hun weg maken over deze banen in de richting van de vijandelijke basis
• Elke speler bestuurt een held die krachtige abilities hebben

De Heroes winnen goud gedurende de match door minions te doden en torens te slopen en wanneer genoeg goud wordt verzamelt, verdienen de spelers het recht om een nieuwe eigenschap te verwerven. Je moet wel een tijdje stil blijven staan om deze te activeren en gedurende deze enkele seconden ben je erg kwetsbaar. Deze eigenschappen geven boosts aan max HP, het krijgen van life-steal en andere soortgelijke effecten.

Als de wedstrijd begint elke speler moet een van de 13 helden kiezen. De rol bepaalt de positie van de speler in het team. De Breaker helpt bij de vernietiging van de torens, terwijl de Keeper de torens moet verdedigen. Centraal in het spel is de twintig minuten tijdslimiet.

De characters zijn leuk ontworpen, maar het genre is redelijk over gevuld met MOBA spellen. Kijk hier naar League of Legends, Heroes of the Storm en Dota 2, die in grote getalen gespeeld worden. Om je abilities te krijgen is dit wel een grappig methoden maar kan soms ook erg vervelend zijn. Als jij bijvoorbeeld de keeper rol hebt kom je niet veel met minions in aanraking en heb je meer moeite om geld te verzamelen.

Ik heb ook dit spel gespeeld in Hal 7. Op zich was er niks mis mee. Het spel liep vloeiend en de 20 minuten waren echt nodig om de match te kunnen spelen. Er werd ons uitgelegd dat het soms sneller kan eindigen als er 10 punten zijn behaald. Maar hoe je die punten moet behalen is mijn nog steeds een grote vraag.

Omdat de MOBA genre een veel gebruikt fenomeen in de free to play games is, brengt het spel voor mij niet veel nieuws in de wereld. Bijna alle mechanieken in de game zijn al een keer eerder gebruikt bij een andere MOBA en persoonlijk denk ik dat ook dat omdat er al zoveel zijn deze MOBA niet echt veel gespeeld zal worden. Ik vond hem ook zeer rechtlijnig en de graphics waren niet echt heel erg bijzonder. Bij Heroes of the Storm zie je veel knipperende lichtjes, zijn er portals die je kan gebruiken en is vrijwel alles interactief. Maar hier vecht je soms op banen gemaakt van voetbal velden. Beetje jammer vindt ik. Uiteindelijk heb ik de match verloren maar toch wel een ervaring rijker.