Tijdens de zomer periode is het toch altijd wat kalmer met grote releases. En dus is dat een mooi moment om even lekker met wat Indie’s te gaan stoeien. En dat is dan ook wat wij voor jullie gingen doen. Van schietend geweld tot aan schattige boerderij dieren. En van artistieke eenvoud tot humoristische vrolijkheid.

Inside Indie

Om dan maar meteen af te trappen neem ik jullie graag mee op zombie jacht in Breach & Clear: Deadline:

Vorig jaar werd Breach & Clear erg positief ontvangen en ook met dit deel scoren ze wat mij betreft weer goud. De strategische diepgang gecombineerd met de toffe actie zorgen voor enorm vermaak. Nou ben ik altijd een voorstander van looten, upgraden en dat soort dingen en die zijn er in overvloed. Overal vinden we kisten met toffe items die we kunnen gebruiken in onze hide-out. Ook grafisch gezien ben ik zeker niet ontevreden.

Qua controls word de Xbox controller goed ondersteund en werkt hij erg fijn. Het geluid vond ik soms iets minder en de interface was ook even wennen. Als laatste betaal je ook zeker niet de hoofdprijs voor deze game en is hij zijn geld absoluut waard. Voor mij persoonlijk was alleen de multi player niet echt noodzakelijk maar dat is een persoonlijke voorkeur.

De volgende game is er eentje van een hele andere orde, namelijk N++ op de PS4.  Wat ik hierbij vooral wil vragen is om even door het uiterlijk van de game te kijken en meer op de gameplay te letten. En excuus voor het slechte geluid balans. We zijn hard bezig dit probleem op te lossen.

Eerlijk is eerlijk, ook ik was even bevooroordeeld door het uiterlijk van de game tot dat ik opeens een uur verder was en tot de conclusie kwam dat de gameplay erg verslavend is en dat de grafische style juist perfect is voor de deze game. En dat is niet zo gek aangezien dit al het derde deel is in een succesvolle serie. Juist door zijn eenvoud is de game super uitdagend. En dit vind ik zowel goed als ook frustrerend. Want frustratie zal je zeker hebben bij deze game.

Voor mij had de opbouw dan ook wel iets langer gemogen. De editor is ook super tof, zeker omdat de hele wereld dan jouw levels kan spelen en andersom. Ik merkte ook dat het leaderboard me echt aanspoorde om betere scores neer te zetten dan mijn vrienden. Ik kan dus niet anders concluderen dan dat deze game een hele vette voldoende verdiend.

Nou kunnen we ook de race fanaten niet links laten liggen dus gingen wij ook aan de slag met Monster Jam Battlegrounds.

Helaas ben ik veel minder te spreken over deze game dan de twee voorgaande games. Was deze game een paar euro geweest dan had je met lage verwachtingen er wel een uurtje of 3 mee kunnen vermaken. Maar helaas kost deze game vijftien euro en dat is hij zeker niet waard. De graphics zijn niet om over naar huis te schrijven, de controls voelen slecht aan, met een uurtje of vier zal de gemiddelde speler al wel klaar zijn met deze game en ook het missen van online mogelijkheden (op een slecht uitgevoerde leaderboard na) nodigen niet uit om door te spelen. Mijn advies? Besteed je geld aan iets anders want deze game zal je waarschijnlijk flink teleurstellen.

365Gaming Verdict: 5

Verdict5

Gelukkig gaat dit niet op voor alle kleine indie’s die er op steam te vinden zijn. Zo gingen we namelijk ook aan de slag met een grappige kleine castle builder genaamd Castle.

Castle is een grappige en uitdagende game die perfect is om even tussendoor te spelen wanneer je bijvoorbeeld aan het wachten bent op een update of install van een andere game. Verwacht niet dat je belachelijk veel uren zoet zal zijn met deze game maar meer dat je een verloren kwartiertje leuk kan invullen. De grafische style is best tof en voldoet meer dan genoeg voor het type game, De humor kunnen we ook zeker waarderen. De opbouw van het onder de knie krijgen van deze game tot de flinke uitdaging die de game uiteindelijk zal bieden is prima en voor de prijs van een paar euro hoef je hem al helemaal niet te laten liggen. Wat mij betreft een aanrader dus.

De laatste game die ik met jullie wil bespreken is een early access waar ik al een tijdje mee bezig ben en die we ook al een tijdje volgen. Dit is Wild Season.

Ik ga bij deze game nog conclusie schrijven of er een verdict aan geven omdat de game er gewoon nog niet klaar voor is. Wild Season heeft zeker potentie als Quickfire het voor elkaar gaat krijgen om de flinke bugs er uit te krijgen. Ik hoop vooral dat dit project hun niet boven het hoofd gegroeid is en dat we uiteindelijk kunnen genieten van de volle potentie die de game heeft. We blijven deze zeker in de gaten houden en zodra de game het toelaat zal er een review volgen.

Nou dat waren weer een paar zeer uiteenlopende indie’s. Zowel in prijs als in kwaliteit en ook qua genre. Er zal vast wel iets tussen zitten om de regenachtige zomer maanden op te kunnen vullen. Zo niet check dan vooral onze andere Inside Indie’s voor nog meer indie nieuws en reviews.