Wie kent de de London Heist demo van de Playstation Worlds Demo Disc nog? Als een echte baas steel je de diamant in het museum, vlucht je als een maniak weg terwijl je omringt bent door badguys op motoren, gevolgt door nog andere spannende onderdelen. Als je van deze demo hebt genoten, dan is Blood & Truth echt een virtual reality game voor jou!

Verhaallijn

Zonder al te veel te spoilen wil ik wat over de verhaallijn kwijt, want wat een toffe verhaallijn heeft deze game! Je begint de game aan een verhoortafel en eigenlijk krijg je continu stukken in het verhoor te zien waardoor je de game een soort van flashback te zien krijgt. Op dat moment herbeleef je eigenlijk het moment waar het over ging in de verhoorruimte. Er zijn redelijk veel plottwists aanwezig en helaas een open einde die meer vragen oproept dan dat het beantwoord.

Graphics

De graphics van deze game vind ik echt heel erg goed! de PSVR heeft natuurlijk zijn technische limieten, maar dat vergeet je echt wel even als je in deze game zit. Ik heb ook in de tijd dat ik speelde eigenlijk geen enkele glitch meegemaakt. Dat vind ik wel erg fijn om te zien, dit omdat het bij andere VR games wel anders is geweest. Kortom, ik heb erg weinig te klagen over het grafisch aspect van deze game!

Variatie

In deze game is erg veel aandacht besteed aan variatie op verschillende vlakken. Aan de locaties zijn erg veel aandacht besteed, het grote arsenaal aan verschillende wapens in de game, ook zijn er erg veel verschillende personages aanwezig. Tijdens het spelen begon ik me echt als het hoofdpersoon te voelen. Dit is natuurlijk ook deels het idee bij VR, maar dit heb ik lang niet gehad bij elke VR game. Deze game daarintegen liet me echt voelen als het hoofdpersonage, een oud-militair genaamd Ryan Marks.

Controls

Ik kan hier redelijk kort over zijn. Ik heb niet echt genoten van de controls in deze game. Ik vind het lastig om te zeggen of dit komt door mijn VR setup of door de game. Je hebt in deze game erg veel interactie met voorwerpen en items. Hier laat de game volgens mij diverse steekjes vallen. Ik heb erg vaak het gevoel dat ik niet de juiste diepte bereik met mijn handen, waardoor ik bijvoorbeeld niet bij een la kan en zo zijn er nog meer van dit hoort voorbeelden. Dit is wel een beetje een dealbreaker voor mij. De game is wel aan te raden met de move controllers, hiermee haal je wel het maximale uit de game.

De gameplay is niet helemaal mijn stijl. Je hebt vaste punten waar je naar toe kunt/moet lopen, en het is dus geen free roam. Ik heb diverse keren punten gezien waarvan ik dacht ‘’dit wil ik even wat dichterbij gaan bekijken’’ maar dat is dus helaas niet mogelijk. Wat wel erg leuk is, is de hoeveelheid interactiviteit in de game. Om sloten te openen moet je bijvoorbeeld elke keer je toolset pakken, deursloten kapot maken met mini C4 bommen en dat soort dingen. Er is erg veel activiteit in de game en dat staat mij dan weer wel erg aan. De gameplay is wel aan de korte kant, wat jammer is.

Een erg leuke maar korte game met technische ongemakken, maar de storyline en de de mooie omgeving en een cliffhanger op het einde zorgt er wel voor dat ik graag een vervolg zou willen zien!

Geschreven door ons nieuwe crewlid Alex

Review - Blood & Truth