Deze keer ging onze Kinderjury gezellig naar de Boerderij met 2 spellen: Farming Simulator 16 op de Vita en Boerderijleven op de 3DS. Lees hier wat hun ervaringen waren.

Ik vind het leuk om te gamen op de Vita of de 3DS, dan mag ik namelijk in het weekend in bed gamen als ik wakker wordt :P. Deze vakantie mocht ik ook doordeweeks iets meer gamen dus ik kon ook Farming Simulator spelen (ook Happy Home Designer).

Ik heb Farming Simulator ook op de Xbox gespeeld en ik vond dat echt superduper leuk! Toen hij op de Vita kwam hoopte ik dat het net zo leuk zou worden, maar dat was helaas niet zo 🙁 Wat ik echt helemaal niet leuk vind op de Vita is dat je niet gewoon op de boerderij kunt lopen. Je kunt alleen maar rondrijden en dat is echt jammer want daardoor vind ik het spelletje een stuk saaier.

Het is ook een beetje onduidelijk wat je allemaal moet en kunt doen. Omdat ik het al op de Xbox had gespeeld wist ik dat je kon zaaien, oogsten en alles wegbrengen, maar dat werd niet echt duidelijk gezegd in het spel. Er staat bv niet bij met een blokje waar je mee moet oogsten, dus je moet het allemaal zelf uitzoeken.

Ik vind het wel leuk hoor, werken op de boerderij, maar het was niet zo leuk als ik had gehoopt. Als je al op de Xbox bv het spel hebt, dan is het minder leuk op de Vita. Maar als je het nog niet hebt en wel graag een boerderijspel wil spelen op de Vita, dan is het wel een mooi spel om te zien. Het ziet er namelijk mooi uit, de wereld is mooi gemaakt (alleen wel beetje klein helaas). Als je een beetje gaat oefenen dan kun je leuk je land bewerken en voor de boerderij zorgen en veel plezier hebben.

Als je een fan bent van trekkers en er echt van houdt, dan is dit spel wel een aanrader, want je hebt echt heeeeeeel veel trekkers die er cool uit zien. Ik geef Farming Simulator 16 op de Vita 3 sterren, het ziet er mooi uit maar het is een beetje saai misschien voor kinderen.

Ik heb Boerderijleven (of is het Boerderij Leven ;)) gespeeld op de 3DS voor de Kinderjury. Ik wilde eigenlijk liever Farming Simulator spelen want die ziet er veel cooler uit, maar die is niet op de 3DS 🙁 . Daarom heb ik Boerderijleven ook samen met mijn zusje van 8 jaar gespeeld. Die herkende meteen dingen van andere spelletjes van Mijn Dierenpraktijk en voor haar was het daarom makkelijker om alles te vinden in Boerderijleven en zij vond het ook leuker dan ik.

Je moet voor alles op de boerderij zorgen, bv je dieren en dan krijg je wol, eieren, melk of honing enz. Of je gaat wat laten groeien op je land als je er goed voor zorgt. Je moet dus ook voer kopen en medicijnen voor als de dieren ziek zijn. Dat is ook hetzelfde als in de Mijn Dierenpraktijk spelletjes en mijn zusje vond dat zorgen voor de dieren erg leuk. Als je die spelletjes al hebt gedaan, dan speelt Boerderijleven een stuk makkelijker en is het denk ik leuker om te doen. Mijn zusje kon heel snel alles vinden en wist sneller wat ze moest doen dan ik, lol.

Het is wel leuk dat je een soort van opdrachten krijgt van andere mensen bv om iets te maken/laten groeien. Je kunt ook een soort van koken om zelf dingen te maken, dat was wel grappig om te doen maar vond ik zelf wat saai worden na een tijdje. Je kunt met het geld dat je verdient bv je boerderij upgraden ook, dan kun je bv meer dieren houden.

Ik vind het van bovenaf echt niet mooi uitzien voor een nieuw spelletje, ook als je dichtbij bent, bv bij het scheren van een schaap, dan ziet het er ook niet echt mooi uit. Voor de spelletje van tegenwoordig mag het wel wat beter vind ik. Ook de tractor ziet er niet mooi uit, helemaal niet realistisch gemaakt zoals bv wel bij Farming Simulator. Mijn zusje vond dat allemaal helemaal niet erg, die vond de schaapjes lief en de trekker grappig. Dus is denk dat het beter is voor kinderen tot 8 jaar of zo.

Ik vond het maar 1 ster waard en mijn zusje gaf het 4 sterren omdat zij het wel erg leuk vond. Dus we geven het 2,5 sterren totaal omdat het wel grappig is om te doen, maar het is niet een echt heel mooi spel.