Via ID@XBOX krijgen wij voor onze crew op Inside Indie ook regelmatig games die ook erg leuk zijn voor de Kinderjury, deze keer zag Emma bij ons Doodle God: Ultimate Edition en ze wilde meteen zelf thuis met haar broer en ouders aan de gang!

Ik vind gamen nog wel moeilijk, vaak kijk ik mee met mijn broer als hij wat speelt omdat ik het wel leuk vind, maar ik kan niet zo goed alles snel doen met de controller. Disney Infinity, LEGO games en Skylanders doen we samen en dan vind ik het wel leuk.

T0en ik Doodle God: Ultimate Edition zag vond ik het meteen al leuk! Het ziet er grappig uit en het kan in het Nederlands! Dat is echt heel fijn! Je kunt het spel ook spelen speciaal voor kinderen, dat is erg goed gedaan van de makers. Ik ga zo meer vertellen over wat je allemaal kunt doen.

Ze zeggen bij het spelletje dat je als een God de wereld gaat maken en dat leek een beetje ook op het REUS spelletje, daar was ook een grote wereld waar jij alles maakt. Dit is wel heeeeeeel anders hoor. Eigenlijk maak je met Doodle God niet de wereld zelf, er komen wel allemaal dingen op de wereld erbij in een soort van filmpje, maar dat kun je zelf niet echt doen. De filmpjes zien er wel grappig uit als je ziet hoe iets op de wereld komt, dus ik vind het wel leuk, maar mijn broer vond het niet zo leuk omdat je eigenlijk er niets mee kon doen.

Wat je moet doen met Doodle God is eigenlijk alleen maar klikken! Het is heel makkelijk en je hoeft het ook niet snel te doen en je kunt niet dood of zo, dus het is echt zonder stress. Daarom mocht ik het spel ook langer spelen dan andere spelletjes van mijn ouders. Normaal mag ik niet langer dan 1 uur spelen omdat je toch met vecht spelletjes een beetje druk wordt, maar bij Doodle God is het allemaal heel rustig.

Je gaat dingen samen brengen en dan maak je wat nieuws voor op de wereld. Zo komt dan de wereld steeds meer zoals hij nu ook is zeg maar. Het klopt niet helemaal, want anders zou je eerst een dinosaurus hebben en dan andere dieren en mens, maar dat is niet zo erg. Er zijn ook een soort van monsters bij en magie, en dat is natuurlijk niet echt, maar dat is ook wel leuk voor het spel.

Je hebt dus eerst het begin en als je dan 100 dingen hebt gemaakt dan ga je naar een andere tijd, toen ze alles gingen maken en daarna met allemaal moderne dingen enz. Dat hebben we wel grappig gedaan. Als je bij het 3e stuk bent krijg je andere groepen erbij, dus dan is het even anders en moet je niet elke keer met dezelfde dingen gaan matchen. Want als het het een tijdje doen is het misschien wel een beetje saai soms.

Je kunt ook andere puzzels gaan doen en niet de wereld bouwen. Dat zijn korte spelletjes/verhaaltjes waar je ook moet matchen maar op een andere manier. Ik vond die van de meneer op een onbewoond erg leuk! Dan moet je dingen maken om van het eiland af te kunnen komen. Of de prinses vinden die weg is. Dan moet je soms op een andere manier matchen dan met de planeet.

Ook bij het grote spel met de planeet kun je op verschillende manieren wat maken. Dan heb je bv al een mens, maar dat krijg je op een andere manier een mens. Ik snap niet zo goed waarom dat erbij is maar mijn broer zei dat het wel goed is gemaakt omdat je sommige reacties ook in het echt hebt als je dingen matcht. Je kunt met de punten die je verdient uitzetten dat je niet bij echte dubbele elke keer het filmpje ziet, dat raad ik echt aan meteen toe doen!

Je kunt ook tips kopen of dat je een rand hebt om de plaatjes zodat je weet of je er nog wat mee kunt doen. Dit is niet echt nodig hoor, gewoon alles met elkaar matchen ;). Ik vond het niet erg om zo te klikken, is wel grappig om zo te kijken wat je kunt maken. Het is ook grappig om te lezen wat ze erbij zetten als je een match hebt. Ik snap alleen niet alles altijd.

Ik vond Doodle God erg leuk, het is niet moeilijk en je hebt geen stress. Het is misschien wel een beetje saai voor sommige mensen en het klopt dus niet dat je de wereld maakt als God. Je moet gewoon allemaal dingen matchen om te zien of je dan wat nieuws kunt maken, en dat vond ik wel heel erg leuk! Daarom geef ik het wel 3,5 van de 5 sterren, maar mijn broer vond het 2 sterren, dus het is voor iedereen wel anders dus.

Review - Doodle God: Ultimate Edition
  • In het Nederlands
  • Geen stress