Kingdom Hearts, de meeste gamers kennen de titels wel, maar weten ook dat veel gamers er tegenop zien om aan deze reeks te beginnen. Niet omdat het zo slecht is, in tegendeel zelfs. Mensen zien er tegenop omdat ze juist een overweldigend verhaal voorgeschoteld krijgen. Voor iedereen die niet weet wat met zo’n prachtige reeks als deze aankomen is er nu Kindgom Hearts: The Story So Far.

Dankzij deze overdonderende HD collectie – Kingdom Hearts: The Story So Far – kan je alle voorgaande verhaallijnen in één pakket spelen en (met name) bekijken.

In de Story So Far editie (her)beleef je de rijke geschiedenis van de Kingdom Hearts serie. Deze game is onlangs uitgebracht in Europa en als je onbekend bent met de franchise is dit DE instap game. Het is een collectie van alle games die zijn uitgebracht tot nu toe, op Kingdom Hearts 3 na.

Het is de perfecte editie voor zowel nieuwe- als oude spelers. Let op, je krijgt hier dus de volgende games voorgeschoteld: Kingdom Hearts HD I.5 + II.5 ReMIX: Kingdom Hearts Final Mix, Kingdom Hearts Re:Chain of Memories, Kingdom Hearts 358/2 Days, Kingdom Hearts II Final Mix, Kingdom Hearts: Birth by Sleep Final Mix en Kingdom Hearts Re:Coded, Kingdom Hearts II.8, Kingdom Hearts: Dream Drop Distance HD, Kingdom Hearts 0.2 Birth By Sleep: A Fragmentary Passage en Kingdom Hearts X Back Cover.

Voor de gene onder ons die nog nooit eerder in aanraking zijn gekomen met de game, Kingdom Hearts is een action-RPG. Jij bent Sora en het is aan jou de taak om de Heartless te verslaan, je vrienden te herenigen en de werelden te redden. Dit doe je met behulp van personages uit Disney, Pixar en Square Enix films en games. Iedere Square Enix/Disney fan kan zich met deze game uren vermaken. Je komt echt iedereen tegen; van Mickey Mouse en Ariel tot Cloud en Sephiroth.

Wat prestaties betreft runt de game soepel en in de 20 uur speeltijd heb ik weinig bugs ondervonden. Het enige waar ik mij in deze game aan kan irriteren is de camera besturing. Als je bijvoorbeeld een muur inkijkt vliegt de besturing de map over. In combat kan dit echt funest zijn.

Het plot van Kingdom Hearts blijft echter zo misterieus als dat het was. Gelukkig geeft het hoofdmenu een duidelijk overzicht van alle delen. En zo kun je er zeker van zijn dat je alle delen op de juiste manier speelt en zo het volledige verhaal meekrijgt voor je begint aan Kingdom Hearts 3. Ondanks dat de games nu op volgorde staan, zitter en een paar delen tussen die eerder onder de categorie “film” vallen. Het zijn enkel cinematics bedoeld om het verhaal uit te diepen.

Kingdom Hearts: The Story So Far is een fantastiche collectie aan games waar je heel wat uren zoet mee bent.

Geschreven door ons nieuwe crewlid Lianna

Review - Kingdom Hearts: The Story So Far