The Incredibles zijn terug en dat is waarschijnlijk niemand ontgaan. De trailers, film posters en andere vormen van reclame laten ons weten dat we na 14 jaar wachten weer mogen genieten van een superhelden familie genaamd The Incredibles.

En het is dan ook aan ons gamers weer de eer om met een nieuwe LEGO game aan de slag te  gaan. Gelukkig is dit iets waar ik dan ook totaal geen moeite mee heb. Als er één soort game is waar je mij altijd blij mee kan maken dan is dat wel met de LEGO games. In het verleden veel gespeeld en het blijft nog steeds één van de weinige reeksen die ik op dagelijkse basis graag speel.

Maak kennis met de familie Parr a.k.a. The Incredibles

Maar goed, The Incredibles zijn terug! En voor de mensen die dan denken; maar het vorige deel dan? Dat is inderdaad al even geleden, maar gelukkig is het niet noodzakelijk om deze recent te hebben gespeeld om deze game te kunnen waarderen. Dus je kan lekker in de game stappen en gaan!

Als eerste maak je doormiddel van een leuke intro kennis met de familie Parr, bestaande uit Bob (Mr. Incredible), Helen Parr (Elastigirl), Violet Parr, Dashiell Parr (Dash) en baby Jack-Jack Parr.

Doormiddel van 12 missies wordt het verhaal (en eigenlijk ook de film) aan je verteld waarbij jij op dat moment de controle hebt over een aantal personages die bij de desbetreffende scene horen. Het aantal personages kan dus variëren, minimaal 2 maar het kunnen er ook 6 zijn bijvoorbeeld. Maar als je denkt dat je naar het voltooien van deze 12 levels klaar bent, dan heb je het mis. Je kunt hierna de levels opnieuw spelen in vrije modus, hierbij speel je dezelfde level, maar nu met andere personages, de personages die jij kiest namelijk.

Als je de wereld red, dan veroorzaak je soms wat schade

Dit doe je om de game helemaal op 100% te krijgen, want naast de levels heb je ook nog de bekende gouden, rode blokken, voertuigen en alle personages die je nog eens kunt unlocken. Dit doe je gedeeltelijk in de levels die je in vrije modus speelt, maar ook de stad waar je vrij in kunt rondlopen heeft honderden kleine opdrachten voor jou om te voltooien. Hiermee kun je ervoor zorgen dat je superhelden unlocked, die weer speciale krachten hebben om andere opdrachten te voltooien. En zo vorm er zich een kettingreactie om uiteindelijk tot de 100% te komen.

Maar wat is dan de aantrekkingskracht van deze game; Dat is de manier waarop de game en de film met elkaar zijn verbonden. Sterker nog, als je de film hebt gespeeld weet je hoe de film gaat. En als je eerste de film hebt gezien, dan zit de game vol herkenningspunten. Ook is het zo dat de manier waarop de game zich presenteert. Het gaat hier niet altijd om bloedige scene’s vol met geweld. Ok, je moet wel vechten, maar 3 keer slaan en een tegenstander valt uit elkaar, ditzelfde kan jou ook overkomen. Mocht je te veel schade incasseren, dan is er niks aan de hand. Je verliest wat geld en je bent weer op de plek waar je voorheen was.

Met dit warme weer komt een beetje Frozone wel goed uit

Daarnaast heb je ook nog eens een heerlijke jump-in/jump-out optie. Je kan het net zo makkelijk single als couch co-op spelen. Even een uurtje met een bekende gaat met een simpele druk op de knop. Dus ook daarin is het heel erg gebruiksvriendelijk.

Verder hebben we nog de graphics, ook deze ziet goed en gelikt uit. Je weet dat het een videogame is, maar de manier waarom het word gepresenteerd geeft je soms het idee dat je naar de LEGO versie van de film zit te kijken. De scènes zien er goed uit en de gameplay laat ook geen haperingen zien.

Als we het dan toch over een nadeel moeten hebben, dan is er één die er uitspringt. De laadtijden van de game. Deze zijn nogal lang, ongeacht of je de cinematics skipped of niet. Een minuut of 2 wachten voor het inladen van de open wereld is niet vreemd voor deze game. Dus houd daar we rekening mee. Maar als je eenmaal kunt beginnen, dan ben je echt uren zoet met de open-wereld.

Review - LEGO Disney Pixar's The Incredibles
LEGO Disney•Pixar's The Incredibles is een game die je weer heel erg veel uurtje gaat vermaken. Dit kan zowel in je eentje als couch co-op. Met de grote open-wereld kun je genoeg doen en ben je heel wat uren zoet.
Verdict8.8
  • Veel content om te unlocken
  • Co-op beleving is perfect