LEGO Movie uitgelichtDe meeste gamers hebben de game al wel voorbij zien komen, en naast de game, die vooral bij de gamers bekend is, is het allemaal begonnen bij The Lego Movie. En als we kijken naar de trend die Warner Bros op dit moment inzet is het met name over vrolijke Lego games te maken met soms ook wel een beetje volwassen humor erin verwerkt. En om tegenwoordig het een compleet plaatje te geven maken ze naast de film ook de games. Vorige week hebben we dan ook vol verwachting de postbode lopen stalken om te kijken of de game er al bij zat. Nadat we game hadden ontvangen hebben we er ons direct op gestort, en het was een heerlijk game om te spelen. Dit staat los van het feit of je de film nu wel of niet hebt gezien.
En daarom storten wij ons snel in de wereld van Lego en gaan we de de strijd aan met het kwaad dat Lord Business met zich meebrengt.

Emmet

We beginnen het verhaal zoals we ook in de commercials hebben gezien. Het gaat om Emmet, een doodgewone, simpele medewerker in de bouwwereld. Hij gaat vol goede moed aan de dag beginnen samen met zijn collega (die kan door een mede-gamer worden bestuurd) en gaat lekker te keer op de werkplaats. Voordat je het gebouw kunt bouwen da je baas je opdraagt moeten er nog wel een aantal andere dingen worden gesloopt voordat je zo ver bent. Dit kan zijn dat er kleine korte puzzels moeten worden opgelost, maar ook dat er eerst plek moet worden gemaakt in de level om je volgende bouwproject te plaatsen. Natuurlijk hebben we ook te maken met het overhalen van een schakelaar of moeten we blokken verschuiven en kunnen we zo op een hoger geleden plek komen. Al met al voor iedereen goed te doen en ook voor de jeugdige gamers onder ons is dit dan ook zeker geen moeilijke opdracht. Soms is het juist leuk, verrassend en afwisselend. Wie wil er nu dan geen dance battle doen met diverse Lego poppetjes. Zie jij het al voor je dat je Superman tegen Batman een dance battle doen? Dat zijn pas de impulsen die So You Think You Can Dance kan gebruiken 😀
lego movieOriginele cast

Nu hebben we de game helemaal uitgespeeld, en daarna nog een keer met de kleine uitgespeeld, en nu lopen we alle levels nog een keer door. En ondertussen hebben we alle characters allemaal unlocked en daarom kunnen we nu maximaal genieten van alle mogelijkheden. En het leuke van deze game is het feit dat de originele film cast ook de stemmen in de film hebben gedaan. Het is altijd goed om Morgan Freeman te horen die de rol van Vitruvius op zich neemt. Zoals we zelf in de Behind The Bricks zien word er gezegd dat Morgan Freeman zelf een telefoonboek boeiend kan maken, en dan zien we niet veel later Morgan Freeman als Vitruvius inderdaad uit een telefoonboek getallen voorlezen. Dit soort dingen zorgen ervoor dat ik met een lach op mijn gezicht de game speel. Verder ben en blijf ik een groot fan van Mr. Old School, a.k.a. Frank The Tank, oftewel Will Ferrell. Hij speelt in deze film en game Lord Business. Een kwaadaardige meerster bouwer van de stad die opzoek is naar het geheime wapen om de stad te overmeesteren. Maar voordat Lord Business zover is krijgt hij met Emmet aan de stok of beter gezegd aan de blokjes :D. We moeten dan ook 15 levels doorlopen om zo Lord business te achtervolgen. Dit doen we door diverse werelden te ontdekken en “the path of destruction” te volgen om zo de eindbaas te lijf te gaan.
Lego-Movie-Screenshot

Lekker vrijuit spelen

Een van de dingen wij zo fijn vinden aan de Lego games is het feit dat je lekker kunt rondlopen in de werelden. Het grote verschil met de andere Lego game waar we onlangs een review over hebben geschreven is dat we deze keer niet alleen maar een grote stad tot onze beschikking hebben, maar we kunnen nu naast Steenstad ook naar het Wilde Westen, hier zullen alle characters ook andere kleding dragen en met name met pistolen op zak lopen. Verder komen we nog in een aantal andere levels met iedereen in zijn of haar eigen outfit. Daarnaast hebben we naast de standaard personages ook nog een aantal belangrijke figuren uit de Amerikaanse geschiedenis. Zo kunnen we met bijvoorbeeld Abraham Lincoln of het Vrijheidsbeeld de levels doorlopen. Deze twee zullen niet veel extra’s toevoegen naast het feit dat het grappig is.

Lego_Movie_Videogame

Naast dat je lekker vrij kunt spelen heb je ook de mogelijkheid om in de game 20 rode Lego blokjes te vinden, deze zijn te vinden in de vrije werelden en unlock je door opdrachten uit te voeren. Hierbij moeten we denken aan het zoeken van 5 verloren katten, diverse goudstaven zoeken die bandieten hebben verstopt en deze weer terugbrengen naar de bank. Deze rode blokken zorgen ervoor dat je sneller kunt bouwen, boren of magische poorten openen. Daarnaast heb je ook de mogelijkheid om ervoor te zorgen dat er een multiplier aanzetten voor de muntjes die je vind. Dit komt goed uit aangezien je elke level moet uitspelen met een 100% aan munten score, de hoogte van die score verschilt per level, maar als je de maximale multipier aanzet (alles maal 3480 keer) behaal je deze bonus makkelijk. Naast de standaard levels heb je ook nog een bonuskamer tot je beschikking, hierin vind je veel munten en kun je de belangrijkste bouwwerken uit de game nabouwen. Dit doe je zelf door binnen een aantal seconden de ontbrekende onderdelen aan te klikken in een lijst met opties. Al deze blokjes zorgen ervoor dat je de game nog iets makkelijker en sneller zult doorlopen.

Batman vs… uh. en Superman

Lego Batman:SupermanDe games van Warner Bros, met name de Lego games dan, zitten vol met leuke personages die ze zelf hebben samengesteld. Dit zorgt er dan ook voor dat er altijd een leuke combinatie kan worden gemaakt tussen de eigen personages van Warner Bros en de bestaande personages die we kennen van de strips die DC in het verleden heeft uitgebracht. Dit zijn de leuke extra toevoegingen die een game als deze net even iets leuker, makkelijker en aantrekkelijker maken dan de standaard crew. Want waarom zou je moeilijk moeten doen om boven op een gebouw te komen als je er met Super man zo naar toe kunt vliegen. Natuurlijk heb je ook soms de andere personages nodig om muren te kunnen slopen, deuren te kunnen openen of naar hoge plekken te kunnen te klimmen. Gelukkig hebben ze alles goed uitgewerkt waardoor je niet een level op 100% kunt completen met 1 personage, daarom moet je elke level nog een keer in de Vrij Spelen modus doorlopen om echt alles te vinden in een level.

Oordeel

Lego The Movie Videogame is de tweede Lego game is zeer korte tijd. Het enige verschil is dat deze gebaseerd is op de Lego film die sinds een aantal weken overal in de bios te zien is. De film duurde 1,5 uur en Lego heeft dat goed omgezet naar de 6 tot 7 uur die je doorbrengt in deze game. Het feit dat je het verhaal van de film volgt met een aantal extra opdrachten maakt het alleen nog maar leuker voor de gamer. Ook zijn de puzzels net wat anders dan dat we gewend zijn van Lego. Dit zorgt ervoor dat het een verfrissende manier van mini-games in een game verwerken. Daarnaast komt elke keer in de film Everything is Awesome terug, in de game is dit niet anders en we moeten zeggen dat het eerder aanstekelijk is dan irritant. Al met heeft Lego de bekende formule verder uitgewerkt en het is en blijft een succes. We hebben inmiddels de game bijna 3 keer doorlopen en we blijven het leuk vinden. It’s just awesome!

365Gaming Verdict: 9

365Gaming Kinderjury
Deze Lego vind ik echt super. Ik heb ook de film al gezien en iedereen die ik zie komt ook in het spel voor, ook echt stukjes uit de film! Dit vind ik zo cool dat je ook met Wildstyle kunt spelen, ze is echt super goed en kan hoog springen. Met Superman kan ik lekker door de stad vliegen en alle hoekjes opzoeken en me daar stiekum verstoppen voor de boze agenten.

Ik vind deze misschien wel leuker dan die met de superhelden want ik vind deze zo grappig. Deze is ook een beetje makkelijker en ik kan ook heel veel alleen doen. Het is ook leuk om een andere broek aan te doen, helemaal de onzichtbare broek!

Je kunt hier hier ook weer veel poppetje kopen met de muntjes die je vind, dat is hetzelfde als de andere Lego games. Maar nu moet je ook dingen bouwen, dat is heel erg leuk! Ik heb het verhaal al helemaal uit maar als je dan nog een keer alles zoekt dan kun je met alle poppetjes spelen en nog meer gouden blokken verzamelen.

Het was wel in het Engels, maar ik begreep het allemaal wel. Maar als alles in het Nederlands zou zijn zou het nog cooler zijn.