middle-earth-shadow-of-mordor-2014-game (700x408)
Een aantal maanden geleden mochten we al aan de slag met het lang verwachte Middle-earth: Shadow of Mordor. En wat hebben we van de game genoten en wat hebben we lopen schelden omdat het soms toch best wel heel erg pittig was. Dit is een game waar je leert om van te houden. En dan denk je dat je eindelijk je frustratie de baas bent en je redelijk goed met de game overweg kunt, dan komt de eerste DLC er alweer aan. Deze gaat door het leven als Lord of the Hunt. Natuurlijk kwam het niet helemaal uit het niets, we hebben namelijk een maand geleden al de post gedaan dat de DLC eraan zat te komen.
En nu, ik zet de PlayStation aan, haal de DLC binnen en toch zit ik weer vertwijfeld voor de PlayStation. Is dit wel de DLC waar ik nu op zit te wachten? Is het lastiger dan de game? Ga ik er dan weer zo’n haat/liefde verhouding mee krijgen? Want dat is niet wat ik wil met een game zoals deze. Deze game is heerlijk om te spelen. En ik wil dat de DLC zich daarom niet anders ‘gedraagt’ dan de game. Gelukkig blijkt de game dit ook te doen. Als ik de game aanzet en aan de DLC begin ben in ieder geval al blij dat het in een bekende omgeving zich afspeelt. We bevinden ons niet in een totaal nieuwe wereld vol met nieuwe wezens/monsters, maar we kunnen gewoon verder met het betere hak werk.

Maar we hebben hier niet te maken met een extra DLC die verder gaat nadat de game is uitgespeeld, maar we zien een nieuwe locatie op de al bestaande map oplichten. Als je er heen gaat, dan kom je in een cutscene terecht waar Talion naast Trovin loopt. Ze hebben een gesprek over een nieuw soort Warchief dat in Nurn is gearriveerd. En misschien nog wel belangrijker, deze nieuwe Warchief heeft de gave om de monsters van Mordor naar zijn hand te kunnen zetten.
Mijn vraag is dan ook in welk jaar ik mij bevind als karakter? Hoeveel jaar zit er tussen de game en de DLC? Waarom ontmoeten Talion en Trovin elkaar? Maar goed, ondanks dat ik met deze vragen blijf zitten volg ik verder de cutscene en probeer nog steeds maximaal te genieten van de game. En nadat ik er een paar uur op heb zitten verbaasd het mij hoe redelijk makkelijk ik door de DLC ben gelopen. met als grote upgrade het feit dat ik een aantal nieuwe skills heb gekregen en sommige besturingen zijn een beetje getweakt. Hierdoor loopt alles net even iets lekkerder en soepeler. Iets wat misschien ook wel in het complete spel mag worden doorgevoerd in mijn ogen.

De Lord of the Hunt DLC is wel degelijk een aanvulling van de game. Maar of het iets is waar iedereen op zit te wachten, dat betwijfel ik ten zeerste. Met name omdat het als DLC toch wel magertjes presteerd. Ok, grafisch is de game prachtig en deze DLC is ook van hetzelfde niveau. Maar als we puur kijken naar de inhoud van de DLC, dan hebben we hier eerder te maken met een reeks uitdagingen die als verhaal worden verteld. Je moet dan ook niet verwachten dat je totaal nieuwe omgevingen of geweldige verhaallijnen tegen gaat komen.

Het gaat kort samengevat om het doden van alle Captains en Warchiefs. Nu is het wel zo dat alle (5) Warchieft er exact hetzlefde eruit zien, plus ze hebben dezelfde eigenschappen (zwaktes/sterktes) wat het waarschijnlijk bij de eerste keer even lastig maakt, maar daarna loop je makkelijk door deze korte DLC heen.

Moet je hem dan wel kopen? Deze vraag is niet aan mij om te beantwoorden. De vraag is eerder: Wil je weer terug naar Middle-earth? Ja of nee? Wil je dit, dan is het zeker de moeite waard en ben je al snel een paar uur verder. Heb je genoeg van Middle-earth, dan zal deze DLC je zeker niet overhalen om nog een keer terug te gaan.

Review - Middle-earth: Shadow of Mordor: Lord of the Hunt