Dierenhotel Deluxe 2

Welkom! Kom binnen en betreed het ware paradijs, voor dieren dan 😀 En dat is dan ook direct de essentie van de game. Het gaat hier niet zo zeer om de dingen die iedereen wil in een game, nee, de dieren staan centraal en je moet er dan ook alles aan doen om het voor hun zo plezierig mogelijk te maken.

Het mooiste is natuurlijk dat dit betekend dat je niet nar buiten hoeft te gaan om je hond uit te laten in de wind en regen, maar dit kun je gewoon lekker doen voor de centrale verwarming. Altijd een groot pluspunt als kinderen dieren willen gaan verzorgen.

2014-02-20 20.31.57

Welkom in mijn Resort Deluxe

De opzet van de game lijkt misschien raar, maar niets is minder waar. We zien het steeds vaker om ons heen. Waar vroeger een hond werd gekocht omdat het huis beveiligd moest worden, nu zien menen een huisdier steeds vaker als een accessoire van hun levensstijl. Steeds vaker zien we hondjes in merkkleding lopen, hebben we hondenkappers en daarop voortborduren komen we vanzelf uit bij een dierenhotel. En hier hebben we het niet zomaar over een dierenhotel maar over een Dierenhotel Deluxe 2.

En hier begint je avontuur. Je hebt het oude dierenhotel van je ouders overgenomen en nu moet je zorgen dat alle achterstallige onderhoud moet worden weggewerkt. En zo begint het, je moet eerst een goede naam opbouwen voor jezelf om zo in eerste instantie de kosten te dekken. En zo kun je dan in eerste instantie personeel in dienst nemen om zo verder te gaan met het ontwikkelen van je luxe resort. Het is dan ook zo dat de klanten snel de weg naar jou hotel zullen vinden. Dit zorgt er natuurlijk alleen maar voor dat je meer geld zal ontvangen waardoor jij je resort beter en sneller kunt opbouwen dan, waarschijnlijk, verwacht.

En als jij er voor zorgt dat je genoeg eten en drinken hebt voor de huisdieren, dan blijft je vermogen groeien en met dit verdiende geld kun je allemaal nieuwe panden kopen om zo je resort optimaal te maken voor iedereen die zijn huisdier bij je wil onderbrengen. Naast deze verzorging moet je ook de dieren goed knuffelen en ook regelmatig met ze spelen. Je kunt het dan ook zo gek niet bedenken of je kunt het kopen. Van zwembad tot sauna, overal kunnen de dieren terecht. En je kunt het zo gek niet bedenken of je kunt het kopen voor je resort.

2014-02-20 20.24.31Handige besturing voor kinderen

Naast alle leuke dingen die ze in de game hebben verwerkt en hoe mooi ze het ook maken, het belangrijkste is dat de game ook makkelijk speelbaar moet zijn voor iedereen die de game wil spelen. En gezien het feit dat het hier om een game ging die gemaakt is voor de jeugdige gamers, dan moet het voor die doelgroep juist aantrekkelijk zijn.

Ze hebben het zo goed in elkaar gezet dat zelfs kinderen die niet kunnen of amper kunnen lezen deze game snel onder handen kunnen nemen. Kinderen die inmiddels wil kunnen lezen zullen de game nog sneller oppakken omdat ze de opdrachten kunnen opzoeken en nalezen om zo een hoger niveau op een snellere manier te bereiken. Maar nu is het zo dat de jongere kinderen ook wel dit niveau zullen bereiken, alleen zullen ze er langer over doen.2014-02-20 20.32.13

Het enige probleem is dat er een heleboel honden moeten worden verzorgd in eerst instantie voordat je verder kunt in de game en het een beetje leuk gaat worden. Je zult dus in het begin veel eten moeten geven, drinken geven en wassen. Daarna de honden snel weer terug naar de rechtmatige eigenaar en dan krijg je meestal te horen dat het precies zo is als verwacht. Dan begint het geld binnen te lopen. Het mag dan wel veel herhaling zijn, maar dankzij de mooie graphics is dit geen vervelend iets om te moeten herhalen.

En wat betreft de honden en omgeving is het erg mooi om te zien. Met name de omgeving is mooi uitgewerkt, de honden is op een minder niveau uitgewerkt. Ze hebben een aantal honden die goed uitgewerkt zijn, de rest is alleen te herkennen aan een ander kleurtje en dat is het. De beperking zie je ook aan de assistente. De gesprekken met haar lopen ook via een standaard verhaaltje en zal niet echt afwijken van het van te voren bepaalde pad.

2014-02-20 20.30.11Extra opties

Deze versie van Mijn Dierenhotel Deluxe 2 heeft een aantal vernieuwingen ondergaan. Zo is het inmiddels zo dat de microfoon ook onderdeel is geworden van de game. We kunnen namelijk ook een aantal dieren namen geven en ze dan roepen inplaats van ze te zoeken en daarna ze met je stick naar je toe te laten komen. Daarnaast heb je de mogelijkheid om via de StreetPass onderling voorwerpen kunt uitwisselen. Ook kun je inmiddels ook de meeste hotels prachtig uitbouwen doordat je nieuwe inrichtingen kunt downloaden.

Dit maakt het mooier om door te gaan en het nog verder uit te bouwen. Deze opties zorgen er voor dat de game leuker word en dit zijn dingen die dan ook echt als een pluspunt kan worden gezien. Het is alleen de vraag in hoeverre de herhalende opdrachten leuk blijven. Je wilt uiteraard een prachtig resort neerzetten, maar als je daarvoor 500 honden, 500 katten en nog meer dieren moet wassen en aaien, in hoeverre wil je dan doorgaan?

365Gaming Kinderjury

365kinderjuryHet is de bedoeling dat je bij de vraagtekens bij de dieren klikt en ze in je hotel te krijgen. Als ze dan blijven moet je de verzorgen. Je moet ze eten geven, verzorgen, aaien, spelen en trucjes doen en dat ze het leuk vinden bij jou.

Het is makkelijker spelen dan de Dierendokter, je kunt altijd alles vinden. De diertjes zijn lief en leuk en het is altijd vrolijk, de konijntjes zijn het schattigste. Soms als je bijna geen muntjes hebt dan kun je geen eten en beloningen kopen, dat is minder leuk. Maar je krijgt wel nieuwe muntjes als je voor een dier zorgt als het baasje op vakantie is. De diertjes kunnen niet voor altijd blijven, dat is erg jammer.

Het is ook handig dat je tussendoor nee kan zeggen, je hoeft het niet te doen als je het niet wilt. Ik kan het beste als je er 2 samen hebt, dan kun je er goed voor zorgen. Maar als je het goed kan, dan kun je ook 4 diertjes doen.