Dat een aantal van de Kinderjury leden gek zijn op Minecraft is al bekend, dus het was ook geen verrassing dat ze stonden te springen om met de Story Mode aan de slag te gaan. Lees hieronder wat ze vonden van de eerste 2 Episodes.

Ik was heeeeel erg blij dat ik de Story Mode van Minecraft mocht spelen! Er waren ook andere kinderen die hem wilde spelen, maar die waren nog een beetje te jong, helemaal omdat je wel een beetje Engels moest kunnen om het te spelen. Ik ben eigenlijk nog te jong want ik ben geen 12 jaar, maar ik heb een klas overgeslagen, dus ik heb al 2 jaar Engels gehad en daarom kon ik het wel proberen.

Toen het spel begon wist ik nog niet dat er zoveel in het Engels was, ik kan het al best wel goed lezen als ik rustig kan kijken, maar met dit spelletje moet je heeeeeel vaak heel snel kiezen wat je wil doen of zeggen. En dan moet je soms wel 4!!! dingen lezen en dan kiezen. Dat was het allermoeilijkste van het spel. Dat lukte mij ook niet met alles hoor, ik moet het echt soms aan Jack vragen. Maar het meeste is mij alleen gelukt! Daar ben ik wel trots op!

Je kunt in het begin kiezen of je als meisje of jongen wilt spelen, ik was natuurlijk een meisje. Als meisje en jongen heet je allebei Jesse (dat is lekker makkelijk 😛 ). Dan ga je uit je huis naar je vrienden bij een bouwwedstrijd samen met je varkentje Reuben. De wereld is ZOOOOO superduper cool gemaakt! Echt Minecraft maar dan als 3D en alles dat je van de gewone Minecraft kent is daar ook en dan veeeeel mooier! Het liefste zou ik in een vrije wereld rondlopen zoals deze Minecraft, maar dat mag helaas niet 🙁

Je bent samen met je vrienden in de bouwwedstrijd tegen een groep gemene jongens die niet tegen hun verlies kunnen. Je leert dan een beetje hoe je moet bouwen en hoe het spelletje werkt. Het bouwen gaat al best wel goed, maar dat vinden de stomme jongens niet leuk. Ze gaan dan ons bouwwerk in de fik steken en dan rent Reuben weg in het bos.Je gaat Reuben dan weer zoeken en dan kom ergens in een soort van kamer met allemaal boeken en potjes, net als bij een tovenaar. Daar kom je dan een slechterik tegen die Ivor heet en die een gemeen trucje doet (ik ga niet zeggen wat, want dat moet je zelf spelen), maar alles komt goed. Je moet dat een beetje een soort van vechten, maar dat is niet moeilijk of eng. Je moet dan bv met je stickje opzij of op de A of X knop enzo. Gelukkig is dat niet moeilijk met het spelletje.

Daarna kom je bij een soort van kermis met een feest, die heet de Endercon. De winnaar van de bouwwedstrijd mag dan naar Gabriel om hem te ontmoeten. Hij is 1 van 4 helden die ooit de Ender Draak hebben verslagen en hij is ook jouw held. Als je dan op het feest bent komt er die slechterik Ivor weer en die gaat dan om Gabriel een lesje te leren een groot wither monster los laten. Ivor wil niet dat het monster zo groot en slecht wordt, maar het gaat helemaal verkeerd!

Het is daarna heel leuk en ook spannend soms, maar niet eng hoor, ook niet met de echte Minecraft monsters enzo, die vond ik met dit spelletje eigenlijk minder eng dan met de gewone Minecraft. Je gaat in het 1e deel en 2e deel op zoek naar de helden (en dat zijn er eigenlijk 5) om het wither monster te verslaan. Sommige helden zijn aardig, maar niet allemaal hoor!

Jij kiest wel zelf waar je eerst heen gaat en wat je doet, dus het verhaal is bij iedereen dan wel anders een beetje. En als je een deel hebt gespeeld dat zegt het spelletje ook hoeveel samen met jou dat hadden gekozen. Ik had soms hetzelfde als heeeel veel andere mensen, maar soms ook helemaal niet (dat was 5% maar). Toch is het erg leuk als je dan ziet dat het verhaal dan ook een beetje door jou wordt gemaakt!

Ik heb heeeeeeeeel veel zin in de andere delen en het is echt een superduper leuk spel als je fan bent van Minecraft! Voor de kinderen die nog niet zo goed Engels kunnen is het nog steeds erg leuk hoor, die moeten dan even aan papa of mama vragen of die ze dan komen helpen als de vragen komen waar je snel moet op klikken. Maar de rest kunnen de kinderen echt wel zelf hoor.

Minecraft is echt mega cool! Ik speel het met mijn broer op de pc al heel erg lang. Hij heeft al heel veel grote gebouwen gemaakt en ik bouw ook graag grote gebouwen en veel machines. Ik vond het eerst niet echt zo leuk dat er een verhaal kwam van Minecraft want dat hoort er eigenlijk niet bij. Maar ik heb nu het eerste deel gespeeld en ik vond het toch wel erg tof!

Het is niet echt kinderachtig, eigenlijk meer voor oudere kinderen en ook volwassenen. Ook omdat het allemaal in Engels is. Dat was voor mij soms ook wel lastig, ik moest ook soms wel snel lezen en het was jammer dat je het niet even op pauze kon zetten. We waren gelukkig met een paar dus we hebben het samen beslist, misschien is dat ook wel beter, als je nog niet zo goed Engels kunt dat je dan iemand erbij hebt die kan helpen.

Ik vond het verhaal wat ik gezien had erg cool, het was mooi gemaakt en ook beetje spannend gemaakt. Het was jammer dat je niet in de wereld kon bouwen als je het hoofdstuk klaar had of een beetje kon rondlopen ook. Maar ik ga zeker vragen of ik het spel ook zelf mag hebben om het uit te spelen zelf. We waren de meisjes Jesse (dat wilde Frédèrique graag) en ik wil zelf als de jongen spelen want die is veel cooler! 😉

Review - Minecraft Story Mode
Als je een fan bent van Minecraft dan is het echt super!
Sterren