“Pew, pew, pew, pew, dodge, pew, upgrade, pew, bang, high score, explosion, dead.” In een woord “GEWELDIG” dus!
We hebben allen wel eens in een ouderwetse arcadehal Shoot’em up games gespeeld. Roche Fusion brengt deze arcade games terug op de PC.

Roche FusionRoche Fusion is ontwikkeld door Amulware. Dit is een kleine Indie developer uit Nederland. In 2013 zijn ze gestart met het ontwikkelen van de game en uiteindelijk in januari 2015 heeft de game het licht gezien. Een kleine groep van 7 mensen zijn de ouders geworden van een geweldige “Arcade-shooter from Hell”.  De game is zo fast-paced dat het soms niet meer te volgen is en dat de knoppen van je keyboard of controller flinke optaters krijgen omdat je zo vaak je knoppen in “Ramt” (duwt).

Voor deze review ben ik verder gegaan met de video-review opzet. Dit is dus de tweede video-review bij 365Gaming en we hopen dan ook dat deze manier van reviewen blijft bevallen. Veel kijkplezier gewenst!

Roche Fusion is een uiterst verslavend arcade-shooter. Het lijkt misschien dat de game veel van de ideeën uit diverse andere games in het genre over heeft genomen, maar de games is nog steeds zo innovatief dat het zich nog in de positie bevindt om zich te onderscheiden en uniek te zijn op zijn eigen. De soundtrack, heeft stoere muziek maar heeft de neiging om veel te veel te herhalen voor mijn smaak.

Elke sessie met Roche Fusion gaf me verschillende dingen: door de dikke adrenaline-rush kneep ik hard in mijn controller, was ik zo zwaar gefocust dat ik mijn man niet eens meer verstond, ‘Het gevoel’ dat er zo 10 kilo van je schouders valt door dat je je frustratie en agressie kwijt raakt en niet te vergeten het gevoel als of je weer in een ouderwetse arcadehal bent of dat ik op zondag bij mij ouders op de bank zit met de controller van mijn Atari in mijn handen zit. I’m Lovin’ it!

Review - Roche Fusion
The arcade shooter van nu.
+ punten