We kennen allemaal Wargaming wel, van hun World of- games. Wargaming heeft er 3, World of Tanks, waar het allemaal mee begon, later werd World of Warplanes (en de 2.0) versie aan de familie toegevoegd om te eindigen met uiteindelijk mijn favoriet: World of Warships 😀

Nu is het zo dat je inmiddels alles al denkt te hebben gezien, elk plekje van de maps weet te vinden en precies weet waar je moet schuilen, aanvallen en te flanken. Maar er zijn altijd elementen die je niet verwacht in een game sessie. En om dit goed in kaart te brengen heb je de replay modi in World of Tanks zitten. Daarmee zit je lekker achter je beeldscherm gaan zitten en kun je alles stap voor stap rustig terugkijken.

Nu is het zo dat Wargaming, met name Special Projects, World of Tanks AR niet alleen maar wil inzetten om replays beter te analyseren, maar je kunt het ook voor educatieve doeleinden gebruiken. En dat is waar Special Projects de kracht van AR voor wil inzetten.

Op een grote tafel laat je doormiddel van een aantal tablets veldslagen afspelen om zo een goed beeld te geven hoe het eraan toe zou zijn gegaan, dit alles gebaseerd op verhalen en verslagen van deze veldslagen. Hierdoor kun je duidelijker de geschiedenis opnieuw vertellen en word deze perfect ondersteunen met ‘live footage’ waarbij je 360º ‘on-the-fly’ over het slagveld kunt gaan. Dit kun je zowel alleen doen als met een aantal anderen.

Juist door deze manier van technologie in te zetten zorg je ervoor dat met AR de geschiedenis opnieuw kan herbeleven, zien wat de gevolgen er van zijn en leren van het verleden. Dat is ook waar Wargaming zich hard voor maakt.

De geschiedenis is de meest zuivere bron om het heden tot een betere heden te maken.