Nintendo kondigt vandaag een nieuwe samenwerking aan met de Oscar-winnende studio Aardman en verwelkomt Shaun het Schaap in de award-winnende game Super Mario Maker voor Wii U.

De actie vindt plaats in het gloednieuwe, officiële level genaamd Shaun en de melige mollen, dat is gebaseerd op Shauns thuis, Mossy Bottom Farm. Hier krijgt Mario te maken met ondeugende Monty Moles, krankzinnige constructies en grappige geheimen. Het voltooien van dit level wordt beloond met een Shaun het Schaap-kostuum waarmee Mario in de vacht van Shaun kan kruipen! Het kostuum transformeert onze held volledig en geeft hem van kop tot staart het wollige uiterlijk van Shaun het Schaap.

Mario kan echter ook een pose aannemen waarin hij zijn ware identiteit prijsgeeft door het tonen van zijn beroemde blauwe overall, rode pet, bruine schoenen en witte handschoenen. Als maker van vele wereldwijd beroemde en geliefde personages, heeft Aardman nauw samengewerkt met Nintendo om Shaun’s Mossy Bottom Farm zorgvuldig naar Mushroom Kingdom te brengen, en het resultaat zit vol beestachtig speelvertier en wollige wonderen. Dit is de eerste keer dat een Aardman-personage in een Super Mario game verschijnt. Super Mario Maker – Mario’s nieuwste avontuur dat exclusief voor de Wii U verscheen – doorbreekt de traditionele regels van het spel, waardoor fans kunnen genieten van nieuwe en verrassende situaties.

SMMxSTS-key-visual_just-Shaun_NL

Daniel Efergan, Digital Group Creative Director van Aardman zegt: “Ik en vele anderen in het interactieve team van Aardman groeiden op met technologie die we van binnenuit konden beïnvloeden om onze eigen games te bouwen en veranderen – wat ons inspireerde om te doen wat we tegenwoordig doen. Super Mario Maker grijpt terug naar die tijd, en maakt een nieuwe generatie vertrouwd met het plezier van het creëren. Dat één van onze personages meedoet met één van onze grote helden, en dat binnen zo’n geweldig project, is een droom die werkelijkheid wordt.”

Super Mario Maker laat spelers hun eigen Super Mario-levels spelen, maken en delen. Spelers kunnen via het touchscreen van de Wii U GamePad een praktisch eindeloos aantal mogelijkheden benutten om door het plaatsen van vijanden, blokken, buizen en meer hun eigen levels te maken. Er zijn al ruim 6,2 miljoen levels beschikbaar en elke dag worden het er meer.

Dit nieuwe officiële level van Shaun het Schaap, dat spelers beloont met het Shaun-kostuum, komt wereldwijd beschikbaar in de middag van vrijdag 3 juni. Spelers moeten eerst kiezen voor “levelwereld”, dan voor “officiële levels” en tenslotte het Shaun-level, om het meteen te kunnen spelen.