Wij hebben de eerste Disney Infinity thuis en die heb ik al heeeeel vaak gespeeld. Ik vind het verhaal van Monsters Inc het leukste om te doen en daarna het racen van Cars. Mama en Jack hadden het 2.0 al gespeeld en mij het verteld dus ik wist dat ik bij het nieuwe spel ook mijn eigen huisje kon maken en inrichten, net als met de Sims, dus ik had er erg veel zin in. We hebben  alle poppetjes van de eerste Infinity en hadden ook al een paar van 2.0 voor dat het spel er was, dat was erg cool. Ik herkende de helden van de LEGO Super Heroes, die vond ik erg leuk om te spelen.

Toen wij het spel kregen om te testen mocht ik eerst beginnen om te testen maar Mama wilde ook graag spelen 🙂 Het begin was erg grappig en Donald Duck en Stitch waren daar ook bij, die poppetjes wil ik heel erg graag hebben ook. Ik vond het begin stukje om te leren leuker bij het vorige deel als ik eerlijk moet zijn. Maar bij het nieuwe spel is het uitleggen van de Toy Box wel veel leuker, je kunt ook veel meer doen in de Toy Box en je hebt ook poppetjes die je helpen je wereld te maken.

Je hebt verschillende helpers, de ene bouwt een stad, de andere een racebaan of welke ik erg leuk vind allemaal boomhutten! Als je er een paar neerzet dan gaat het nog sneller met bouwen.

Ik vind het wel jammer dat de wereld niet zo graag kon worden, hij zei best wel snel dat het vol was, maar mamma zei dat dat kwam omdat wij het spel op de Xbox 360 speelden en niet op de Xbox One of Playstation 4. Als je het daar speelt dan kun je nog een grotere wereld maken. Ik heb nu 5 werelden en elke is anders, met bos of stad of racen en nog meer. Wat erg leuk is, is dat je alle werelden aan elkaar kan vastmaken met deuren. 1 deur gaat dan naar het bos en de andere naar de stad. Ik vond het wel een beetje lastig om ze goed te maken dat je wel naar de goede wereld ging, want eerst ging elke keer naar dezelfde, maar daar heeft mamma mee geholpen.

Gelukkig kon ik met een lege wereld beginnen, en dan zijn er nog geen vijanden, dat vind ik leuker als je aan het bouwen bent. Maar je kunt wel een machine pakken die vijanden maakt. Ook kun je andere machine maken, of dat je als je op een knop drukt dat een poppetje dat in je wereld gaat dansen of slapen. Dat is heel grappig! De knoppen zo maken is een beetje lastig en misschien moet iemand het voordoen, dan was bij mij ook, maar daarna is het best wel makkelijk omdat je elke keer hetzelfde doet.

Je kunt ook een deur maken naar je huisje, dat is echt super leuk! Ik heb al heel veel kamers gemaakt en alle kamers zijn anders gemaakt. Elke keer verdien je punten (dat zijn de blauwe vonkjes) en dan kun je nog meer nieuwe spulletjes  kopen voor je huisje. Ik heb echt een keuken gemaakt, badkamer, wc, slaapkamer, tuinzaal met piano, mooie kamer met vuur op te zitten en heel veel verschillende slaapkamers. Je kunt een kamer maken voor Assepoester, of voor Belle of een kinderkamer zoals met Peter Pan. Soms kom ik vonkjes tekort, maar dan ga ik opdrachten doen van de poppetjes in je huis en dan krijg je weer nieuwe vonkjes!

De opdrachten zijn bijna allemaal makkelijk, bv dat je de muren en plafond bv moet veranderen of spulletjes neerzetten, maar dat is juist leuk! Je hebt ook allemaal verschillende soorten kamers, soms 3 deuren, of 4 of een hal, maar ook bv het pakhuis van Dagobert Duck, dat is ook erg leuk.

Je kunt allemaal lieve kleine poppetjes neerzetten, die zijn net als met het eerste deel of zoals Toy Story 3. Maar er zijn nu ook grote poppetjes die dan meer lijken op uit de telefilms. Die vind ik eigenlijk niet zo leuk als die grappige klein, behalve het speelgoed van Toy Story, die zijn echt heel cool!

Je kunt ook geheime kamers maken achter een openhaard, maar dat is net als met die andere dingen wel even lastig. Maar je kunt dan op een geheime knop staan en dan gaat de openhaard open! Dat is wel echt cool te bouwen!

Net als met het eerste deel kun je ook een verhaal doen, dat vond ik met deze niet zo leuk. Ik dacht dat het heel leuk zou worden omdat ik ook met LEGO Marvel het zo leuk vond, maar deze van Disney vond ik te moeilijk. In de stad was het wel leuk, daar kon ik ook rondvliegen als Iron Man, maar als je moest vechten was het wel heel veel vechten. En toen ik tegen Loki moest vechten was het te moeilijk. Ik werd een beetje verdrietig omdat het niet ging lukken, maar gelukkig heeft mamma geholpen. Ik ben toen niet meer verder gegaan met het verhaal van Marvel maar heb een ander verhaal gespeeld.

En natuurlijk mijn huisjes en mijn werelden, die heb ik al heel veel gedaan en die vind ik echt zoooooooo leuk!! Ik snap wel dat het ook voor andere kindjes en grote mensen is gemaakt en die vinden de Superhelden wereld wel leuk, dus het is voor iedereen wat. Ik hoop dat we snel die voor de Playstation 4 of Xbox One krijgen zodat ik nog een grotere wereld kan maken! Daar verheug ik me echt op!

Ik had het nog nooit gespeeld maar had de poppetjes al wel gezien en die vond ik zo leuk. Van de andere Infinity ken ik bijna alle film (alleen die met de cowboy en gekke indiaan niet). Voor de nieuwe Infinity ken ik ze ook niet allemaal, maar wel de meesten superhelden van toen we de kleine konden sparen bij de boodschappen. Ik dacht dat het ook een beetje zoals dat zou zijn. De kleine poppetjes die rond lopen zijn wel een beetje zo. De grote poppetjes zijn precies als de beeldjes die je hebt, dat is erg leuk.

Wij hebben ook geen Xbox maar wel een Wii, maar voor het uitproberen hadden we een Xbox 360 gekregen en het spel en ik mocht het een paar dagen spelen. Het was eerst een beetje wennen met de controller en alle knopje, maar dat ging best wel snel goed. Bij het spel werd het erg goed verteld hoe ik iets moest doen, ik moest alleen wel eerst kijken waar de knop dan was. Het bouwen in de wereld vond ik echt heel erg leuk. Ook in de wereld waar je begint is het leuk. 1 stukje moest ik een beetje vechten, dat vond ik wel moeilijk omdat het zo snel ging, maar als je zeg maar dood ging dan kwam je gewoon daarna meteen weer terug, dus dat was niet zo eng.

Het leukste vond ik het bouwen van de wereld en het huisje van binnen. Je krijgt allemaal leuke opdrachten en dan kun je punten winnen waar je weer nog meer spulletjes kan kopen. Ik heb een heel groot huis met mooie spulletjes en er lopen allemaal grappige poppetjes uit de Disney films. Soms was het een beetje lastig met een kamer vastmaken. Dan moest je 2 knoppen doen en vasthouden om lager en hoger te gaan. Maar dat is gewoon oefenen. Ook heb ik soms gehad dat mijn kamer ineens weg was. De eerste keer was ik wel erg verdrietig omdat het zo mooi was geworden. Mijn broer had nog gekeken of er een knop was voor ongedaan maken, maar die was er niet, dus moest ik alles opnieuw maken.

Het verhaal vond ik niet leuk, het was erg druk met veel slechteriken en veel vechten. Het was ook wel moeilijk voor mij en ik moest ook een beetje huilen omdat ik het niet snapte. Mijn broer is 12 en die heeft het verhaal voor mij gespeeld. Maar ik vond Infinity wel heel er leuk met het bouwen, ik hoop dat ze dat nog groter maken misschien. Ik ga het wel vragen voor Kerst of mijn verjaardag omdat ik de poppetjes zo leuk vind. Ik had nog een foto gezien van Monique van de andere poppetjes die komen, en ik wil zo graag Tinkerbell. Dan kan ik met Tinkerbell mijn huisje maken.

Disney Infinity 2.0

Ik game thuis met mijn zusje af en toe op de Wii U, maar verder meestal op de PC of bij vrienden op de Playstation 4. Eigenlijk hoor ik niet bij de Kinderjury maar omdat mijn zusje niet verder kwam met het verhaal van de Marvel Super Heroes heb ik het gespeeld. Ik moet wel eerlijk zeggen, ik snap wel waarom het te moeilijk was voor haar. Er komen best wel wat vijanden op je af in het begin, en als je het niet gewend bent is het wel lastig. Ik heb Skylanders wel eens gespeeld, en die is toch net iets makkelijker. Het gevecht tegen Loki vond ik zelf al best wel pittig moet ik toegeven en kan me voorstellen dat kinderen van 7/8/9 dit echt niet alleen kunnen.

De Marvel Heroes zijn wel erg cool gemaakt en ik zou ook wel graag de Guardians nu willen spelen, maar dat komt omdat ik ook de Marvel films kijk en de serie volg van Agents of S.H.I.E.L.D., maar voor de jongere kinderen zal het gewoon wat lastiger zijn en zullen ze niet zoveel met verhaal hebben dan tieners of volwassenen. De poppetjes zijn wel erg cool 😉

Mijn zusje heeft wel erg veel tijd besteed in de Toy Boy en het Interior, ik dan weer minder. In de Toy Box wel wat spelelementen opgezet om eigen spel te maken. Ook verschillende niveau’s waarbij je naar boven moest komen. Dit was een soort van technisch bouwen, dat was erg chill. Maar zeker te moeilijk voor de jongsten.

De 2 losse spelmodus die bij het spel hoorden vond ik ook erg leuk te doen. 1 was meer van bovenaf waarbij je samen met een sidekick andere bevrijd en gebieden vrijspeelt. Is gewoon vechten en soms wat tactisch moet nadenken hoe je iets aanpakt. Ik heb eigenlijk alles met Iron Man gespeeld, omdat je daarmee kunt vliegen is het net wat makkelijker met alles. Het andere spel is soort van Tower defense game waarbij je tactisch verdedigingselementen neerzet om een soort van doel te verdedigen tegen waves van vijanden. Dit vond ik erg leuk te doen helemaal de Survival Mode, daar blijven ze maar komen 😉

Het spel was leuker dan verwacht, helemaal de extra modus. Verhaal vond ik zelf cool, maar denk dat dit verhaal het meer voor tieners is.

Ik heb thuis een Playstation 3 op mijn kamer en Playstation 4 samen met mijn 2 broers, dus ik game best wel veel. We hebben geen Xbox, maar we kregen die bij het spel om te testen. Het was eerst even wennen met de controller omdat de X ergens anders is, maar dat ging best wel goed. Ik ben echt een fan van Marvel en heb thuis heel veel spulletjes van Spiderman, Iron Man en de Guardians. Dus ik vond het echt cool dat ik het spel mocht testen.

Je moest eerst een stuk van de inleiding spelen en eigenlijk vond ik dat leuker dan ik dacht, ook het bouwen in de Toy Box en de binnenkant. Had dat toch langer gedaan voor ik het verhaal ging doen. Het verhaal vond ik supercool om te spelen maar het was soms best wel moeilijk. Ik heb alle Skylanders spellen en daar is het niet zo moeilijk in het begin. Ook op makkelijk was het best wel lastig soms en ik heb 3 keer even gevraagd of een van mijn broers wilde helpen. Omdat je in de basisset 3 Super Heroes hebt kun je meteen samen spelen. Dat was met het eerste deel niet zo, daar had je 3 verschillende poppetjes en kon je niet samenspelen in de verhalen. Dus dat was goed gedaan.

Ik had al een eigen poppetje gekregen van mijn ouders van Captain America, dus ik had als hem gespeeld. Mijn broer had die ook even gebruikt en toen hoefde je niet alles te resetten naar level 0, je kunt ze gelukkig delen, dat is erg fijn.

Ik vond het wel jammer dat het Guardians verhaal er niet bijzat, die had ik erg graag ook willen spelen. Maar ik weet zeker dat wij hem ook wel krijgen thuis omdat wij het allemaal leuk vonden. Dan wel op de PS4, want dan is de wereld om te bouwen zeker groter.

Natuurlijk wilde ik als grote Disney Infinity fan de 2.0 spelen. We hadden als pers al het genot om bij de persaankondiging te zijn bij Disney en we konden het spel al spelen op de Gamescom en mochten zelfs toen al wat characters mee naar huis nemen. Zoals ik al in eerdere stukken heb aangegeven, Disney heeft goed geluisterd naar de verbeter punten na het eerste deel, de dingen die goed waren zijn gebleven en nog leuker gemaakt en de dingen die net iets beter konden zijn verbeterd.

De feature om je character ook skills te kunnen geven is erg leuk en zeker voor de meer doorgewinterde gamer een pluspunt. Je kunt je punten inzetten op de skills die het beste passen bij jouw manier van vechten. En daar komt voor mij de enige issue om de hoek kijken, het is erg gefocussed op vechten. En ja, aan de ene kant snap ik het ook wel, 90% van de games die worden uitgebracht hebben de focus op het vechtsysteem, of het nu buttonbashen is of tactisch, run & gun of strategisch. En ja, bij Skylanders is het ook zo dus wat is dan het probleem? Het is ook geen probleem, maar ik denk dat deze versie voor een groot deel van de jongere doelgroep gewoon nog iets te is.

Los van het feit dat de gevechten veel intensiever zijn dan bv bij Monsters Inc is de moeilijkheidsgraad hoger gelegd, zelfs bij het laatste level. De vijanden zien er niet eng uit, maar ik zag bij de jongere leden van de Kinderjury echt dat ze de gevechten te spannend vonden. Net iets teveel, duurde net iets te lang en de focus lag er teveel op. Daar waar je bij de andere playsets ook veel zoekopdrachten had, doe-opdrachten zeg maar, was de focus bij de Marvel playset met name vechten. En ja, ook hier snap ik dat het nu eenmaal de basis is in de verhaallijn van deze superhelden, maar toch lijkt de balans in een kindergame er toch niet 100% te zijn.

Ik wil ze liever niet vergelijken, maar doe het toch, de Super Heroes versie van LEGO was veel toegankelijker voor de jongere gamers en had veel free roam zonder vechten en opdrachten die gewoon net iets minder spanning gaven. Het was bv een idee geweest als er 2 modi waren geweest, 1 voor de jongeren met veel uitzoek en doe opdrachten en 1 voor de ouderen met de battles. Misschien voor de 3.0 versie een idee.

De Toy Box en Interior zijn daarentegen helemaal een Mekka voor de jongeren (met name de meiden blijkt) en alleen daarvoor is het een aanrader het spel te kopen. De opdrachten die je krijgt in het Interior lijken veel op Toy Story 3 (ook een spel waarbij onze dochter alleen de free roam speelt en niet het verhaal) en ik moet eerlijk bekennen dat ook ik al aardig wat uurtjes heb doorgebracht. De beperking in het bouwen van de wereld was voor mij wel een kanttekening, ik had bv en wereld met een bos en een aantal boomhutten en hij was al vol. Dus ik hoop dat het op de laatste generatie consoles iets groter kan.

Disney Infinity 2.0

Al met al een echte aanraden voor jong en oud, want er is voor ieder wat wils….en zeker genoeg uitdaging voor de doorgewinterde gamer. Fans van Disney en Marvel kunnen helemaal los. Voor onze eigen collectie wachten we op de Originals set…maar wrs zullen alle poppetjes uiteindelijk hun weg naar 365HQ vinden (net als met de poppetjes uit 1.0 😉 ).

Het is echt een leuk spel om te doen maar soms vinden we niet alles leuk, maar dat is wel weer leuk voor iemand anders. Voor iedereen is er wel wat te doen. We geven met de Kinderjury 4 sterren van de 5 maar we hopen wel dat het niet zo moeilijk is voor kinderen bij het volgende verhaal.