Na het reviewen van de eerste twee Minecraft Handboeken mocht onze Kinderjury de volgende twee delen in de reeks testen: Constructie Handboek & Combat Handboek.

Minecraft Handboeken 1

Ik ben een erg grote fan van Minecraft! We hebben het spel op de Xbox 360, Xbox One, Playstation 3, Playstation 4 en ook op de Vita! Mama is ook erg fan, dus daarom wil ze het overal spelen. We hebben ook Minecraft speelgoed en ik hoop ook snel Minecraft Lego. Daarom vond ik het heel erg leuk dat ik de vorige keer de 2 boeken mocht nakijken voor de review en ook aan andere kinderen mocht geven met de prijsvraag.

Ik heb de eerste 2 boekjes nu al 100x gelezen en neem ze vaak mee naar school zodat ook andere kinderen ze kunnen bekijken, ik maak dingen na uit de boekjes en ik heb er veel van geleerd. Het was wel jammer dat je niet echt voorbeelden had van de gebouwen, maar die zitten nu allemaal in het nieuwe boekje van Constructie Handboek!! Dat boekje heb ik nu al vaak gelezen en ook ben ik begonnen met het namaken van een huis.

Constructie Handboek

Constructie Handboek

Minecraft Handboeken 4

Constructie Handboek

In dit boek laten ze allemaal gebouwen zien van mensen die allemaal mooie dingen maken. Sommige dingen zijn wel een beetje te moeilijk en groot, maar toch geven ze allemaal erg goede tips! Eerst staat er wat je allemaal nodig hebt en dan stap voor stap hoe je hebt kunt maken. Voorbeelden die je makkelijk kunt namaken zoals een mooi huis, een siertuin, speciale muur, troonzaal, hangbrug, zwevend eiland, grote boot en een coole achtbaan.

Er staat ook bij hoe moeilijk het is met 1,2 of 3 blokjes. Dan kun je eerst beginnen met de dingen die iets makkelijker zijn. Je kunt ook je eigen idee er ook bij doen hoor, je hoeft niet precies hetzelfde te maken. In het boek staan tussendoor ook plaatjes van hele mooie dingen die mensen hebben gemaakt hebben die heeeeel erg goed zijn. Die kan ik zelf niet maken, maar dat geeft niet, ze zijn erg mooi om naar te kijken!!

Dit boek samen met het Beginner’s Handboek vind ik het leukste omdat je het zo leuk kan namaken! Ik hoop dat er nog veel meer van deze boeken komen. Overal staan ook handige tips en Wist je dat? Daar kun je veel van leren, ook als je al veel Minecraft speelt!

egmont-minecraft-books

Mijn broer en ik mochten het Combat Handboek lezen en testen omdat wij ook echt spelen met de vijanden en de anderen alleen maar in peaceful. Er staat in het begin in het boek eerst wat je allemaal hebt qua basiswapens en je uitrusting. Niet alleen wat je hebt maar ook hoe je ze kunt maken en hoe lang ze heel blijven en hoeveel bescherming ze geven. Dat is echt heel handig gedaan omdat je zo alles bij elkaar kunt zien!

Daarna komt een stuk met de vijanden, dat is ook erg handig omdat ze goed laten zien hoe sterk ze zijn, hoe ze aanvallen, waar ze komen en erg handig: hoe je ze kan verslaan. Bij elke vijand staat ook heel duidelijk wat je wel en niet moet doen. Ook de vijanden in de Nether & End beschrijven ze, dus ook hoe je de Enderdraak moet verslaan, dat is erg fijn. Anders kun je het wel op Youtube opzoeken, maar ik vind het fijn met het boekje erbij. Mijn broer is altijd op de computer en hij heeft liever Youtube.

Minecraft Handboeken 6

Minecraft Handboeken 7

Minecraft Handboeken 8

Minecraft Handboeken 9

In het boek staat ook duidelijk hoe je dingen kunt betoveren en drankjes maken zodat je beter en sterker wordt en zo beter kunt vechten. Dit zijn ook handige tips en recepten die echt kunnen helpen. Ik kende ze nog iet allemaal, dus ik vond het handig, maar als je al veel Minecraft hebt gespeeld, dan weet dat dat misschien allemaal al.

Verder leggen ze ook uit in het boek hoe je goed in de multiplayer kunt spelen tegen anderen. Hoe je een fort kunt maken en beschermen, tips als je een andere basis gaat aanvallen, kanonnen gebruiken, diepe vallen enz. Zelf mag ik nog niet online spelen van mijn ouders, maar als ik dat wel mag dan ga ik ook de tips gebruiken uit het boek!

Ik ben erg blij dat wij dit boek mochten testen in plaats van het bouw handboek, hier kon ik meer van leren net als met het redstone boek. Het zijn erg mooie boeken waar je van kunt leren en die er ook cool uitzien met de plaatjes enzo.

365kinderjury

De Handboeken zijn echt super cool! Je kunt er erg veel van leren en ze hebben ook mooie plaatjes! Deze 2 zijn nog beter dan de eerste 2 dus we geven het nu 5 sterren!!