Wie kent het niet, de Mortal Kombat Series. Na ruim 4 jaar wachten is het dan eindelijk zover: Mortal Kombat 11!  Na vele uren in Mortal Kombat X kreeg ik langzamerhand een beetje genoeg van het button bashen, en keek ik vol smart uit naar een nieuwe game van de series.

Begin 2019 werden we verrast door NetherRealm Studios door een trailer van Mortal Kombat 11. Hier kregen we gelijk de prachtige nieuwe graphics te zien met HDR en ik kan je vertellen dat dit zeker niet mis is! Toen ik de kans kreeg om naar de officiele release party te gaan zei ik hier geen nee tegen.

Mortal kombat is een vechtgame waarin twee spelers (singleplayer/multiplayer) het tegen elkaar opnemen in verschillende Arena’s, met verschillende aanvallen, special moves en de geweldig gruwelijke FATALITIES! Ik vind dit zelf nog altijd een van de beste 1 vs. 1 fighting games!

Get over here!

Tutorial Mode

Eerst wil ik jullie wat vertellen over de Tutorial mode in deze game, en ik kan er heel kort over zijn. Wat een geweldige tutorial mode! Deze is zo gigantisch uitgebreid, ik kan mij heel goed voorstellen dat voor diverse spelers dit een hele goede plek is om te starten met de game om jezelf te klaar te stomen voor de online mode van de game.

Je hebt tutorials voor de game in het algemeen, maar ook erg veel tutorials voor specifieke characters. Dit is ideaal, want je kunt zo erg simpel moeilijke moves vaker oefenen,  zodat je deze in online/singleplayer matches kan toepassen! Ook laten ze per karakter gelijk zien wat nou hun meest gave moves zijn. Dit is voor iedereen een goede start in deze game!

De Mortal Kombat 11 Tutorial: Leer hoe je fatalities uitvoert

Verhaallijn

De verhaallijn in deze game is niet heel uitgebreid, maar wel erg interessant. Het is in principe één lang vehaal, maar je speelt met diverse characters door de verhaallijn heen. Tevens kom je ook karakters tegen die uit oudere Mortal Kombat games komen, die niet bespeelbaar zijn in deze game. Dit vind ik een erg toffe twist! Mijn advies is om de verhaallijn te starten, nadat je wat geoefend hebt met diverse karakters in de tutorial mode!

Graphics

Wow! Graphics, deze zijn echt fenomenaal in MK11. De game maakt gebruik van zo genoemde ”Movie Grain’s”. Dit is in de gehele game toegepast en vind ik zelf een erg toffe touch. Ik moet wel zeggen dat het een stuk minder te zien is op een iets oudere televisie (FullHD) ten opzichte van een nieuwere OLED/QLED 4K televisie. Dat is wel erg jammer. Verder doet de HDR erg goed zijn werk in deze game! Hele diepe scherpe kleuren en de graphics zelf mogen er ook echt wel zijn. Wat een prachtige game!

You lose, bye bye!

Detail

NetherRealm heeft veel moeite gestopt in details in deze game. Zo zie je bijvoorbeeld dat de gezichten van de karakters erg veel vorm hebben gekregen en erg gedetailleerd zijn. Dit vind ik zelf een heel mooi iets om te zien in een game als Mortal Kombat 11. Deze game word gewoon een (heel) stuk mooier in het algemeen door een 4K televisie, dus een practige 4K televisie beveel is dan ook zeker aan voor deze game.

Game Mogelijkheden

In deze game zijn natuurlijk ook uit bepaalde mogelijkheden te kiezen. Je hebt bijvoorbeeld de ”Towers”. Dit is een mode waarin je tegenstanders moet verslaan om de tower te overmeesteren. Het mooie aan deze mode vind ik dat de regels erg kunnen varieren per sessie. De ene keer moet je zonder springen zien te winnen, en de andere keer heeft je tegenstander een sterker schild, en de andere keer mag je geen speciale moves gebruiken, en zo zijn er nog diverse mogelijkheden.

Je hebt ook nog de Krypt, Dit is een soort van 3rd person avontuur, waarin je ook erg veel dingen kunt unlocken die maar voor een bepaalde periode beschikbaar zijn..  Je hebt hier natuurlijk wel Koins voor nodig, die je verdient in de game! Ook zijn de Klassik towers het zelfde gebleven, maar is er wel een nieuwe bijgekomen.. en dat zijn de Towers of time. Deze worden dagelijks vervangen door andere towers. Hiermee kun je erg veel dingen vrijspelen. Over vrijspelen gesproken, je kunt er echt honderden uren voor uittrekken als je alle costumes voor de karakters wilt unlocken. Jeetje, wat zijn dit er veel in deze game!!!

Geschreven door ons nieuwe crewlid Alex

Review - Mortal Kombat 11
Geweldig hoe NetherRealm het elke keer weer voor elkaar krijgt om Mortal Kombat mooier, gaver en uitgebreider te maken. Ook blijft deze game erg interessant om te spelen door de bepaalde modes. Het was niet makkelijk om te stoppen met de game, maar we moeten toch door met het het dagelijkse leven, hoe moeilijk het soms ook is, haha! Mijn eindcijfer gaat naar een 9,3! Ik heb echt praktisch gezien niets te klagen over Mortal Kombat 11!
Verdict9.2
  • Fatalities
  • Graphics